Andra chansen; nu betyder namnen ingenting

Jag vet, melodifestivalen är uttjatad men kände att jag ändå var tvungen att skriva ett kort inlägg om gårdagens händelser. Måste först och främst berömda det svenska folket, för äntligen röstar vi inte på namnen längre. Menar då självklart Carola och Andreas. Båda två är stora namn inom melodifestivalen men jag tyckte själv att deras låt var en hemsk pina. Andreas är ju som alltid bra, men Carolas skrik i bakgrunden förstörde helt låten. Därför är jag väldigt glad att dem inte gick vidare, även om Nordman inte är melodifestival material så är dem bättre. För övrigt är jag just lite svag för nordman och tycker det är kul att dem kommer tillbaka lite mer nu.

Men det är en sak jag inte förstår, hur kunde Sibel hamna i finalen?! Blir inget annat än arg så fort jag ser henne på TV.  Men nu ska jag inte gnälla, Nordman gick vidare och skenheliga fröken Carola åkte ut - och enligt henne själv verkar det som om det kan dröja länge innan hon hittar tillbaka till melodifestivalen, om hon ens gör det. Tack Sverige!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0